20. srpna 2012

V poslední době všichni prosazují chřest. Chřest tady, chřest támhle, chřest , chřest a zase chřest. Zapnu televizi - chřest. Tak jsem se dozvěděla, že před druhou světovou válkou jsme byli chřestařskou velmocí. Pak, že vás televize nic nenaučí. V časopise Apetit byl nazván králem zeleniny.


Dnes jsem šla nakupovat s kamarádkou. Šla jsem do zeleniny. Jak to tak bývá, záměr byl nakoupit něco jiného, co jsem stejně nekoupila. Takže jsem šla kolem cibule a česneku, mezi kterými se na mě smál zelený chřest. Dlouhou dobu jsem uvažovala nad koupí chřestu, jenže vždy měli staré nebo moc tlusté. Tentokrát jsem narazila na čerstvý a tenký, tak jsem koupila anglickou slaninu. Byla jsem rozhodnutá ten chřest udělat.

Syrový chřest chutná jako hrášek a zelené fazolky v jednom. Chutná celkem dobře syrový v salátě nebo udělaný na másle.

Zajímavé bylo, že jsem nikde na netu nenašla jak dlouho se má chřest vařit. Všude píší krátkou dobu. První várka smažená na másle dopada podprůměrně. Nejlépe dopadl tento postup:


Část I.
  • Chřest (oloupeme 1/3 nebo spodek, pokud je býlý 2/3
  • Chřest svážeme,, aby se nepolámal
  • Do vroucí osolené vody s kapkou citrónu vložíme svazek omytého chřestu
  • Vaříme jej do té doby než pustí nažloutlou barvu do vody
Část II.
  • Uvařený chřest obalíme plátkem slaniny (3 stonky tenkého)
  • Položíme na rozpálenou pánvičku bez s tuku (másla)!!!
  • Slaninový závin opečte ze všech stran.
  • Můžete podávat s masem nebo míchanými vejci
 
Tento recet je vlastně zkloubením dvou, pro začátečníka je asi nejjednoduší při odhadu v propečení.

Kategorie:

0 komentářů:

Okomentovat